המדריך לבחירת מערכת ישיבה

מערכת ישיבה

בסופו של יום עבודה ארוך, מי שבוודאות מחכה בבית לקבל את פנינו היא מערכת הישיבה שלנו. עליה אנחנו נשכבים כדי לתת לגב לנוח ולהרים את הרגליים, שם אנחנו מתכרבלים עם בן הזוג או אפילו כל המשפחה ביחד, והיא המרכז שסביבו מתקבצים אורחים ושאר מבקרים אצלנו בבית.

לפיכך קל מאוד לראות איך האיכות של מערכת ישיבה נפתחת למיטה משפיעה על איכות החיים שלנו ועל הנוחות והשימושיות של הסלון ובכלל של הבית. 

אז איך בוחרים מערכת ישיבה נפתחת למיטה מושלמת בשבילכם, מה ההבדל בין העיצובים השונים ומה משפיע על המחיר? כל התשובות – במדריך שלפניכם.

מה המחיר של מערכת ישיבה?

ישנו טווח רחב מאוד של מחירים לכל מסע קניות בחנות הרהיטים הקרובה לביתכם. המחיר תלוי במספר גורמים עיקריים:

  • גודל ומספר פריטי הריהוט: ישנו כמובן הבדל משמעותי בין קניית כורסא בודדת לבין מערכת ישיבה מלאה, כולל ספה פינתית ומיטה נפתחת. ככל שתבחרו מערכת מורכבת יותר עם מספר פריטים גדול יותר ומידות רחבות יותר כך המחיר יעלה בהתאם.
  • דגם ועיצוב: מערכת ישיבה נפתחת למיטה מגיעה בשלל צורות, סוגים וסגנונות עיצוביים. איכות גבוהה לעתים תבוא יד ביד עם מחיר גבוה יותר, אבל תתברר כמשתלמת יותר בטווח הארוך. האיכות באה לידי ביטוי בסוג העץ, בסוג הרגליים, באיכות הבדים ובמנגנון הפתיחה (אם קיים).
  • מאפיינים מיוחדים כמו ספה נפתחת למיטה, ארגז מצעים לאחסון, וכו' עתידים לייקר את מערכת הישיבה. אלמנטים אלו דורשים חומרים וטכנולוגיות הכלולים במחיר המוצר. לדוגמה, מערכת ישיבה נפתחת למיטה תדרוש מנגנון פתיחה. ישנם הרבה סוגים של מנגנונים, כאשר ככל שהוא יהיה שקט וקליל יותר לפתיחה כך תאלצו לשלם יותר, וכמובן להנות יותר מהמוצר. 

אם אתם מעוניינים בספות אירופאיות איכותיות אז קחו בחשבון את המספרים הבאים:

מחיר של ספה דו מושבית ינוע בין 2800-6000 ש"ח.

מחיר של ספה תלת מושבית ינוע בין 4000 – 12,000 ש"ח

 

כמה מקומות ישיבה נדרשים לנו?

אחד הנושאים העיקריים שמשפיע על הבחירה במערכת ישיבה היא מספר האנשים שהיא נועדה לשרת, בהתחשב בשטח הזמין לכם. למשל, ניתן להושיב חמישה אנשים על ספה אחת תלת מושבית עם שתי כורסאות יחיד, או בשתי ספות שאחת מהן גדולה יותר מהשנייה, או לנצל את סלון רחב ידיים כדי לרכוש ספה פינתית אחת שאפשר להושיב בה את כולם ביחד.

כאשר אתם חושבים על מספר מקומות הישיבה כדאי לקחת בחשבון חגים ואירועים מיוחדים ולא להתחשב רק במספר בני הבית. כדאי לקחת בחשבון 50-100% יותר מקומות ישיבה ממספר בני הבית (אם אתם 6 נפשות אז כדאי לבחור מערכת ישיבה שתתאים ל 9-12 יושבים). 

מי ישתמש בספה ואיך?

השיקול העיקרי במקרה זה הוא האם יש בבית ילדים ו/או בעלי חיים. למשל, כדאי לקחת בחשבון את הנטייה של צעצועים מכל הסוגים להתגלגל מתחת לספה, כלומר לקנות ספה נמוכה שלא מאפשרת לשום דבר להיכנס תחתיה, או לחילופין ספה גבוהה על רגליים שקל לחלץ מתחתיה צעצועים ופעוטות וגם מאפשרת לשטוף את הרצפה תחתיה.

האם יש מי שאוהב לרבוץ על הספה אל מול הטלוויזיה? אם כן אז אולי כדאי לשקול קנייה של ספה פינתית עם שזלונג?

ספה לבית עם ילדים

אם יש לכם ילדים קטנים שעלולים לקפוץ על הספה ולטפטף עליה את ארוחת הצהריים שלהם, כדאי להתעקש על ספות חזקות ואיכותיות, שמותאמות היטב לניקוי ביתי: בד כביס או דוחה כתמים, כריות נשלפות, כריות עם רוכסנים כך שאפשר להסיר את הכיסוי שלהן ולכבס אותו במכונת כביסה.

 

ספה לבית עם חתול או כלב

אתם מכירים את בעל החיים שלכם יותר טוב מכולם, כך שאתם בוודאי כבר יודעים כיצד להתאים את רהיטי הבית לחתול או לכלב שלכם. למשל, אם הכלב תמיד עולה על הספה ברגע שאתם מסובבים את הגב, כדאי להשקיע במערכת ישיבה קלה לניקוי ועמידה במיוחד. דוגמא אחרת היא חתול בעל ציפורניים ארוכות, במקרה זה מומלץ לרכוש ספה בעלת בד צפוף, כך שהחוטים לא ייפרמו ויימשכו החוצה בקלות.

מערכת ישיבה נפתחת או לא נפתחת?

תוספת פופולרית ומוצלחת במיוחד למערכת הישיבה שלכם היא האפשרות לפתוח את הספה בקלות למיטה לאורחים. מנגנוני הפתיחה כיום הם יעילים ונוחים במיוחד, כך שאפשר בקלות רבה מאוד להפוך את הסלון שלכם לחדר אורחים מפנק ונוח, בלי בלגאן ובלי סידורים מסובכים. ספות נפתחות מגיעות בכל הגדלים והצורות, החל מכורסא פשוטה שנפתחת למיטה יחיד ועד מערכת ישיבה פינתית מלאה שנפתחת לכדי מיטה זוגית עם ארגז מצעים.. 

כריות קבועות או נשלפות?

הבחירה בין כריות ישיבה ומשענת נשלפות או קבועות בספה, היא לרוב הבחירה בין עיצוב לבין נוחות הניקיון. כריות נשלפות הן לרוב קלות יותר לניקוי, במיוחד כאשר מקפידים לבחור את הכריות הנשלפות בעלות בדי המיקרו-פייבר שנועדו להיות קלים במיוחד לניקיון.

מאפיינים נוספים שמקלים על הניקיון הם בד בעל רוכסן שניתן להסיר ולנקות, וכריות דו-צידיות (כלומר שאף צד של הכרית איננו עשוי בטנה) שכן אפשר להחזיר אותן לספה בשתי דרכים שונות, למקרה שבכל זאת נשאר באחת מהן כתם שלא ניתן להסיר בשום אופן.

לעומתן, לכריות שמקובעות לספה ואי אפשר לשלוף אותן יש לרוב יתרון של עיצוב וסדר. הכריות לא יכולות לזוז ממקומן, מה שחוסך לנו את הצורך לסדר אותן ולהחזיר אותן למקומן הנכון כמה פעמים בשבוע או אפילו ביום.

מערכות ישיבה שלא כדאי להחמיץ

.

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
שלום 👋
איך הצוות יכול לעזור לך?